Споживачі відмовляються від вишуканої кухні на користь більш “простої” та “зрозумілої” їжі. Отже, що стало причиною цієї нової тенденції та що це означає для галузі?
Тенденції у сфері громадського харчування та напоїв постійно зростають і розвиваються. Але нещодавня поведінка споживачів вказує на більш значні зміни в тому, як споживачі їдять і пʼють.
Та наявний символізований відхід від вишуканої кухні до простоти та комфорту, про що пишуть у своєму дослідженні Food Navigator Europe.
Спочатку, зʼявилася тенденція ностальгічної їжі, яка підкреслювала прагнення до “простіших часів”, до невизначеності глобальної пандемії, кліматичної кризи та поточних геополітичних хвилювань. До
цього приєдналася тенденція комфортної їжі, що пропонує тепло та комфорт у ці складні часи. Та ось тепер тенденція сільської їжі несе з собою повернення до більш простих страв та необроблених продуктів.
«Сільські продукти набувають популярності, від сирів ручної роботи та невеликих партій спиртних
напоїв до автентичної закваски», – розповідає представник виробника продуктів харчування Tip Top
Foodservice.
Отже, що сприяє зростанню популярності тенденції сільської кухні та що це означає для харчової
промисловості?
Чому тенденція сільської кухні стає популярною серед споживачів?
Як і у випадку з “комфортною їжею” та тенденціями “ностальгічної їжі”, схоже, тенденція “сільської кухні”, включаючи супи, запіканки та випічку з макаронами, набуває популярності, оскільки споживачі прагнуть стабільності у невизначені часи, які почалися з глобальною пандемією.
«Пандемія мала величезний вплив на гастрономічні звички споживачів», – каже Чарльз Редферн, засновник виробника органічних продуктів харчування Organico RealFoods. «Це був час, коли було дуже мало варіантів, що змусило багато домогосподарств переглянути свої книги рецептів і починати готувати по новому. І ці страви, очевидно, були більш простими та сільськими».
І цей тип домашньої кухні витримав повернення в офіси та спілкування, оскільки “сільськи страви” готуються швидко та легко, особливо, коли бракує часу.
«Книги рецептів, які просувають страви з “однієї каструлі” та “однієї таці”, які прості у приготуванні, ситні та мають сільську атмосферу, дуже популярні», – каже Редферн.
Крім того, це сприяє зростанню тенденції здорового стилю життя, оскільки багато споживачів
асоціюють готові страви з ультраобробкою, яка викликає негативне сприйняття в останні місяці.
«Рустичні стилі та масивні текстури часто використовуються для передачі «мінімально оброблених»
продуктів», – розповідає прес-секретар компанії Mintel, яка займається аналізом ринку.
«Продукти, які можуть показати більше цілісних інгредієнтів, таких як насіння, цільні зерна або інші цільні продукти, викликають більш здорове сприйняття».

Ще однією причиною скорочення попиту до вишуканих ресторанів та попиту до більш сільських страв є їх доступність, яка залишається провідним фактором для споживачів, оскільки криза вартості життя триває.
«Бенкет з одного горщика – це хороша економія», – каже Редферн з Organico RealFoods. Це також
дозволяє споживачам отримувати більшу кількість простих, комфортних та доступних страв.
І це приводить до ще одної, можливо, меньш відомої тенденції “кулінарії хаосу”. Кулінарія хаосу – це поєднання продуктів з усього світу. І чому це вважається частиною тренду сільської їжі? Все підійде. Це означає, що, по суті, немає правил, і люди можуть складати будь-які інгредієнти, без
відповідності певній кухні. Його популярність також підігрівається в соціальних мережах, де кухарі намагаються перевершити один одного найдивовижнішими стравами, приготованими з
найнезвичайніших комбінацій. На сьогодні #ChaosCooking вже зібрало понад два мільйони публікацій у TikTok.

Чи триватиме тренд сільської кухні ?
Тенденції в їжі постійно змінюються та розвиваються, і хоча одні мають силу (догляд за здоровʼям кишечника нікуди не йде!), інші повільно йдуть у невідомість (кейк-попси і кронати, та багато чого іншого).
Отже, велике питання полягає в тому, чи нова тенденція сільської кухні залишиться такою, чи зникне, як багато інших? Що ж, здається, відповідь полягає в тому, що це повʼязано з багатьма іншими популярними харчовими трендами, які виявляють зацікавленність серед споживачів. Більше того, ці сукупні тенденції вказують на зміну загальної поведінки споживачів, що сприяє цим тенденціям.
На цей час, вже багато брендів долучаються до цієї тенденції: Marks and Spencer запускає продукти, включно з Rustic Italian Passata, а Carrefour запускає свій Country Style Rustic Sautéed Vegetables.
Але бренди можуть піти далі, допомагаючи споживачеві створювати більш “сільські страви”.
«Допоможе акценти на упаковці та в маркетингу, де для створення страви потрібні лише кілька
добавок», – сказала Ізабель Шиллінг, дослідниця-аналітик Mintel. «Розташування компонентів страви разом у магазині, включно з наборами рецептів, залишається ще одним доречним способом підкреслити, як продукт дозволяє домашнім кухарям створювати страви з невеликою кількістю інгредієнтів».
Безпосереднє вирішення занепокоєння споживачів щодо ультраоброблених харчових продуктів
також є важливим.
«Є можливість завоювати прихильність до менш оброблених варіантів і заморожених продуктів без
консервантів», – каже Шиллінг.
Вона також підкреслює важливість того, щоб виробники харчових продуктів рухалися до продуктів із «чистою етикеткою» та підкреслювали, коли продукт має ці характеристики. Це допоможе привернути увагу тих споживачів, які обирають більш сільську їжу з міркувань здоровʼя.
Що означає «чиста етикетка»?
Хоча офіційного визначення немає, «чиста етикетка» – це концепція виготовлення продукту з
використанням якомога меншої кількості інгредієнтів та забезпечення того, що ці інгредієнти зрозумілі для споживачів. В ідеалі це будуть інгредієнти, які споживачі самі використовували б для приготування їжі у власних рецептах страв.

Усі фото та відеоматеріали отримані з відкритих публічних джерел, представлені виключно в ознайомлювальних цілях та належать їх Власникам