СТАТТІ І АНАЛІТИКА

Європейські фірмові мережі кав’ярень досягають стійкого зростання у 2024 році

Звіт World Coffee Portal Project Café Europe 2024 показує, що загальний європейський ринок фірмових кав’ярень зріс на 3,3% і досяг 45 008 закладів за останні 12 місяців.

Як зазначено у аналітичному звіті – 33 з 40 основних ринків у світі досягли “чистого” зростання кількості торгових точок не заважаючи на складні економічні умови.

  • Чотири ринки розширилися на понад 100 торгових точок – Великобританія, Росія, Туреччина та Іспанія.
  • Німеччина, Греція, Австрія та Кіпр скоротили продажі.
  • На 20 найбільших європейських операторів, включаючи McCafé, Starbucks, Costa Coffee, Greggs і Caffè Nero, припадає майже половина загального ринку фірмових кав’ярень.
  • 42% опитаних європейських лідерів промисловості вважають, що торговельне середовище покращиться протягом наступних 12 місяців.

Згідно з новим дослідженням World Coffee Portal, більшість європейських ринків фірмових кав’ярень збільшили кількість торгових точок за останні 12 місяців, незважаючи на те, що багато операторів стикаються з високими операційними витратами та низькою довірою споживачів. 

Оскільки інфляційний тиск зменшився протягом останніх 12 місяців, 62% лідерів європейської галузі, опитаних World Coffee Portal, вказали на позитивну торгівлю – зростання на 4% у річному обчисленні.

Основні ринки, включаючи Великобританію, Росію, Францію та Туреччину досягли однозначного зростання продажів. Примітно, що Україна досягла двозначного зростання продажів, незважаючи на триваючу загарбницьку війну з Росією. Німеччина була найбільшим ринком, на якому спостерігалося скорочення кількості торгових точок, тоді як у Греції спостерігалося незначне зниження кількості закладів.

Хоча більшість операторів повідомили про позитивне зростання продажів, високі витрати на сировину, персонал і нижчий наявний дохід споживачів – залишаються ключовими перешкодами для зростання прибутковості. Оскільки середні ціни на напої ростуть швидше, ніж річна інфляція в ЄС, оператори перебувають під зростаючим тиском, щоб продемонструвати співвідношення ціна-якість у все більш конкурентному торговому середовищі.

Попит на каву преміум-класу та “спешіал”-каву зростає в Європі.

Опитування, проведене World Coffee Portal серед понад 400 лідерів європейської галузі, виявило зростання споживання “спешіал”-кави як головну ринкову тенденцію за останні 12 місяців. Амбітні мережі менших і середніх розмірів, які успішно розгортають масштабні бутикові моделі, включають WatchHouse у Великій Британії, Syra Coffee в Іспанії, The Barn у Німеччині та Coutume у Франції. Голландські спеціалізовані оператори Anne & Max і Coffeecompany також додали заклади на ринку, та все більше зосереджується на якості.

У Скандинавії мережі кав’ярень преміум-класу, такі як данська Joe & The Juice, шведська Kahls The & Kaffehandel і норвезька Åpent Bakeri, конкурують із великими міжнародними мережами. На ринку кав’ярень Німеччини, орієнтованого на пекарні, багато операторів реагують на зростаючий попит на преміальні напої з оновленим асортиментом кави.

Іберійські оператори показують високі показники завдяки швидкому розширенню ринків Центральної та Східної Європи

Іспанський ринок фірмових кав’ярень відновився після падіння торгових точок за два з останніх трьох років і став найшвидше зростаючим топ-20 найбільшим ринком за останні 12 місяців – з McCafé, Starbucks і Rodilla. Португалія досягла двозначних показників зростання продажів, а вітчизняний бренд Arcádia став оператором з найбільшою динамікою розвитку.

Тим часом румунський сегмент фірмових кав’ярень продовжує свою трансформацію у великий європейський ринок, очолюваний швидкозростаючими вітчизняними операторами 5 to go та Ted’s Coffee. Культура преміальних кав’ярень поза домом також продовжує розвиватися на багатьох невеликих ринках, зокрема в Литві та Словаччині.

Прогноз стійкого зростання для європейського ринку фірмових кав’ярень

Європейські лідери галузі налаштовані стримано оптимістично на майбутній рік: 42% вважають, що торговельне середовище покращиться протягом наступних 12 місяців. Майже три чверті вважають, що фірмові мережі кав’ярень на регіональному ринку мають потенціал для подальшого зростання.

World Coffee Portal прогнозує, що загальний європейський ринок фірмових кав’ярень перевищить 46 600 торгових точок протягом 12 місяців і зросте до понад 52 800 закладів із середньорічним зростанням 3,2% до березня 2029 року.

Коментуючи результати звіту, засновник і генеральний директор Allegra Group Джеффрі Янг сказав:

«Брендові кав’ярні по всій Європі стикаються зі значними “зустрічними вітрами” через високу вартість сировини, персоналу та оренди майна, що знижує прибуток для операторів. Однак, незважаючи на ці проблеми, апетит споживачів до кав’ярень залишається високим, а попит на високоякісну каву, особливо на каву спеціального сорту, зростає, що створює нові можливості для операторів – подвоїти якість та інновації в меню. З огляду на це, для мереж кав’ярень, ще ніколи не було так важливо зосередитися на економічній, ефективній бізнес-моделі та забезпечити, щоб клієнти сприймали цінність, оскільки ціна відвідування кав’ярні продовжує зростати».

Усі фото та відеоматеріали отримані з відкритих публічних джерел, представлені виключно в ознайомлювальних цілях та належать їх Власникам