Отже, ви вирішили ризикнути та відкрити своє власне кафе.
Відкриття успішного кафе може стати корисним досвідом та привабливим бізнесом для Вас надалі. Все, що вам потрібно зробити, це розробити та реалізувати свій супер концепт – але … це простіше сказати, ніж зробити)
Як відкрити своє успішне кафе – спробуємо “пройти” цей шлях разом і “відкрити кафе” крок за кроком.
Маркетінг та оцінки ринку для майбутнього проекту
Відкрити власне кафе потребує великих інвестицій як у часі, так і в грошах. Дуже важливо, щоб Ви витратили цей час на розуміння того, що потрібно запустити успішне кафе. Це означає вивчення “ветеранів” бізнесу та навчання їх досвіду – з’ясовуючи, що працює, а що ні. Також це має на увазі відвідування безлічі кафе – це Ваше “конкурентне середовище”, щоб отримати уявлення про те, як ви хочете, та що для Вас не прийнятно. Подумайте, що ви хотіли б “взяти” від інших підприємств і що зробить Вас відмінним від інших.
Дізнайтеся якнайбільше про своїх гостей – майбутніх відвідувачів закладу (цільова аудиторія проекту). Хто вони будуть? Які їхні потреби? Який час дня буде найзавантаженішим? Знання ваших клієнтів добре допоможе у плануванні, створенні меню, цінах – і звичайно ж, проекту в цілому.
Концепція проекту
Без сумніву, у вас є великі плани і вже є “ментальний образ” вашого майбутнього кафе. Запишіть, що ви хочете досягти у своєму закладі, та яку атмосферу Ви хотіли б створити.
Почніть збирати фотографії, меню та дизайнерські ідеї, щоб надихати вас на те, як виглядатиме ваше кафе, яку їжу ви пропонуватимете Гостям, і як ви обслуговуватимете своїх Гостей, коли вони будуть у закладі.
Чітке визначення вашого бачення допоможе вам бути послідовним. Коли справа дійде до вибору назви, прийняття рішення про декор, розробку асортименту, вибір кави, посуд та визначення способу взаємодії з клієнтами.
Пам’ятайте: Ви не зможете догодити всім – тому переконайтеся, що ви точно знаєте, для кого ви плануєте працювати та акцентуйтесь на цьому у своєму проекті.
Розробка детального бізнес-плану – план реалізації проекту
Заманливо пропустити бізнес-план. «Та .. Це занадто багато роботи» … «Хто це читатиме» … це перші думки, які спадають на думку)
Насправді, основна необхідність, при складанні бізнес-плану – це не сам кінцевий документ, а максимальна формалізація процесу досягнення цільового результату: відкрити кафе.
Процес написання плану як відкрити своє кафе допомагає вам зрозуміти локальний ринок та підготувати основні цифри, необхідні для успішного ведення майбутнього бізнесу. Бізнес-план допоможе вам пройти кожен етап розробки та управління вашим кафе та стане дорожньою картою для структурування, запуску та розвитку вашого нового проекту.
Ваш бізнес-план має складатись:
- Резюме: що означає цей бізнес і як він виділятиметься.
- Аналіз місцевого ринку: хто ваші постійні клієнти? Хто ваші конкуренти?
- Ваша команда: що ви збираєтеся робити самі, кого ви наймаєте, щоб проект ефективно функціонував.
- Маркетинговий план: якими є Ваші конкурентні переваги? Як ви збираєтеся це повідомити?
- Скільки грошей вам потрібно, щоб розпочати роботу та звідки Ви зможете їх отримати? Обов’язково, пам’ятайте про “форс-мажори” та “непередбачені витрати” – вони є, майже завжди і повинні бути закладені у Ваші розрахунки.
- Фінансові прогнози: прогнозований прибуток та збитки, грошовий потік
- Стратегія розміщення та оренда.
Є багато про що потрібно подумати, але час, що витрачається на планування кожного з цих аспектів вашого бізнесу, допоможе вам досягти успіху та зменшити ризики фінансових втрат.
Вибір місця розміщення закладу
Розташування має вирішальне значення для загального успіху вашого бізнесу. Перш ніж приймати остаточне рішення, проведіть деякий час у тому районі, який ви розглядаєте. Звертайте увагу на те, скільки людей проходить пішки, і який транспортний трафік та парковка. Чи цє місце, яке досить переглядається і доступне? Чи є відкритий і доступний прохід? Які демографічні характеристики розташування? Що подобається місцевій спільноті? Чи маєте Ви поруч інші кафе або інші формати закладів, чи приміщення – окремо? Пам’ятайте, що ви будете проводити багато часу у своєму кафе, тому виберіть район, в якому вам подобається проводити час – бізнес повинен приносити задоволення!
Переконайтеся, що ви знаєте деталі запропонованої оренди. Терміни та умови договору можуть вплинути на прибутковість та вартість перепродажу (за необхідності) вашого бізнесу. Доцільно узгодити текст з юристом, який спеціалізується на комерційній оренді (господарському праві), перш ніж підписувати будь-що.
Пошук та підбір кращих та надійних постачальників
Пошук вигідних та надійних постачальників є ключовим компонентом будь-якого успіху у бізнесі. Залежно від типу кафе основними продуктами-товарами до постачання є, як правило, кава, молоко, хліб, свіжі продукти та бакалійні товари. Вам також знадобляться чашки (папір та порцеляна), серветки, одноразовий посуд, чайники, сиропи… і цей список можна продовжити.
Почніть зі складання списку всіх необхідних вам матеріалів якомога докладніше. Список може здатися приголомшливим, але приступаючи до дрібниць і додаючи такі предмети, як зубочистки та тримачі серветок, ви будете готові до відкриття. На підставі цього переліку, Ви можете почати досліджувати постачальників, вибираючи з тих, хто зможе запропонувати для Вас найкращі умови та відповідатиме вашій філософії бізнесу.
Підбір та постачання обладнання та меблів
Коли справа доходить до пошуку та підбору обладнання, у вас є кілька варіантів:
- Купівля обладнання, використовуючи власні фінанси.
- Оренда обладнання через постачальника, також з можливістю майбутнього викупу (лізинг).
- У разі кавового обладнання багато кафе використовують орендоване обладнання, за умов закупівлі певних сортів та кількості кави Постачальника.
Вам також потрібно буде інвестувати у професійний блендер, холодильник, посудомийну машину, касовий апарат… і таке інше. Знову зробіть список і складайте його якнайдокладніше. Можливо весь перелік обладнання Вам може не знадобитися відразу, тому розставте пріоритети та визначте календарний графік закупівлі та постачання.
Розробка та створення інтер’єрів та “характеру”- атмосфери закладу в цілому
Дизайн вашого кафе має вирішальне значення для створення правильної гостьової атмосфери та відповідно до залучення та повернення ваших відвідувачів. Концепція багато в чому залежатиме від вашої цільової аудиторії. Чи буде воно сучасним? Ретро? Складне? Сімейне? Здоров’я-орієнтоване? Відчуйте-розумійте смаки та переваги ваших Гостей та розробляйте своє кафе для них. Знову ж таки, не намагайтеся догодити всім – вибираючи одну тему і дотримуючись її, вона буде “сильнішою”.
Розгляньте дизайн закладу, вивісок, меблів та освітлення. Оцініть ефективність макету як з погляду експлуатації (зручності роботи), так і з точки зору Гостей. Чи зможе бариста працювати швидко, тривало та ефективно у виділеному просторі? Чи зможуть ваші офіціанти швидко та легко пересуватися по залах? Чи зрозуміють Гості процес замовлення після входу до вашого кафе?
Ми розуміємо, що це недешево, але найняти професійного дизайнера інтер’єру, як правило, є необхідним та зможе отримати правильний професійний результат. Відмінна атмосфера та ефективний робочий процес мають вирішальне значення у реалізації та успішності проекту.
Проект і розробка меню та асортимент бару
Ваше меню має висловити ваше бачення та тематику (спрямованість) вашого кафе. Все потрібно враховувати, від різноманітності страв та напоїв, дизайну, кольору та шрифтів, до правильного “смачного” та зрозумілого опису, зображень та правильних цін.
Подумайте про фірмові страви та про те, як це може вплинути на стиль вашого меню. Підтримуйте своє меню послідовним концептуально та досить простим до сприйняття. Одна з найпоширеніших помилок, яку роблять власники кафе, це спроба догодити всім. Це може залишити вас з десятками страв, які навряд чи будуть замовлені і “плаваючій” якості та складу кухні. Зосередьтеся на не більше 10-15 варіантах страв, які зможуть бути “візитною карткою” закладу та запам’ятаються Гостям. Не забудьте врахувати спеціальні уподобання – безглютенові та вегетаріанські страви.
Ваше меню обов’язково має бути правильно спроектовано з погляду: конкурентна приваблива ціна – маржа (прибутковість) страви. Розрахуйте вартість інгредієнтів та маржу для кожної страви. Намагайтеся дотримуватись “грубого” емпіричного правила, щоб вартість інгредієнтів не повинна перевищувати 30%-35% від їхньої роздрібної ціни.
Пошук та підбір персоналу
Запитайте будь-якого досвідченого власника кафе, що проблема №1 у їхньому бізнесі (і не тільки) – це правильно: знайти та зберегти відмінний персонал.
Більшість людей починає шукати досвідчених співробітників, що цілком зрозуміло. Але є ще одна річ, яка співставна, а іноді й перевершує досвід: ставлення. Навички можна відпрацювати, відношення… як правило, працює на рівні ментальності людини.
Так, вам знадобиться певний досвід, особливо на ранніх стадіях. Тим не менше, створення хорошої командної культури в майбутньому проекті відбувається саме при підборі “потрібних людей”. Тому переконайтеся, що ви працюєте правильно та шукаєте саме тих людей, які найкраще підходять для вашого бізнесу. Хороша система зворотного зв’язку та навчання зможе допомогти – відпрацювання навичок та тренуваннями робочого процесу.
Коли настає час найняти персонал, вам також необхідно чітко розуміти (розробити та використовувати) запропоновану систему мотивації, податкові та інші нормативні вимоги для підприємства.
Підготовка до відкриття кафе та реклама
Місяці та тижні, що передують відкриттю вашого кафе, – це шанс розпочати будівництво вашої гостьової мережі. Соціальні мережі – це ваша реклама з вуст у вуста, тому використовуйте їх, щоб створити свою позитивну репутацію та підтримувати її.
Не секрет, що кафе люблять Instagram та Facebook, які стали платформою для представлення в мережі, але це далеко не все щоб зупинитися на досягнутому. Переконайтеся, що ви знаходитесь у пошуку Карт Google, і заклад є у локальному пошуку. Також, подумайте про те, щоб заявити про свою сторінку на інших сайтах оглядах, таких як Tripadvisor, щоб ви могли швидко реагувати на відгуки своїх Гостей.
Обов’язково робіть онлайн-акції “особистими”, інтерактивними та привабливими. Використовуйте зображення та відео для оформлення акцій та запрошень.
Коли ваші Гості заходять до закладу та підключаються до інтернету, попросіть їх слідувати до вашої сторінки, щоб отримувати оновлення, акції та спеціальні пропозиції.
Початок роботи закладу
Відкриття вашого кафе – неймовірне досягнення і ознаменує початок захоплюючої нової пригоди. Після кількох місяців (або років, як для кого) планування, підготовки та пошуку найкращих співробітників, Ваше «урочисте відкриття» – це шанс продемонструвати вашу напружену роботу та її результати. Це також чудова можливість почати будувати довгострокові відносини з вашими гостями.
Щоб провести успішне відкриття, почніть планувати його за раннє. Переконайтеся, що ви маєте достатньо персоналу для заходу і перевірте наявність інших подій (свят), які можуть перетинатися з відкриттям.
Подумайте про те, щоб провести «м’яке відкриття» – яке дозволить вам вивчити “дірки” в роботі проекту, перш ніж заклад почне повноцінно працювати. Це хороший спосіб перевірити персонал, робочий процес та атмосферу вашого кафе, а також дасть вам можливість згладити злами перед більшим завантаженням.
Відкривши свій проект, ви зможете насолодитись можливістю стати Власником, побудувати свій бізнес та налагодити нові відносини. І найголовніше, Вам сподобається ділитися своєю пристрастю до одного з найбільших насолод життя … кави!
# відкрити європейське кафе, # відкрити своє кафе, # відкрити кафе бар, # відкрити модне кафе, # відкрити кафе кондитерську, # відкрити кафе пекарню, # відкрити кафе кальяну, # відкрити кафе київ, # відкрити кафе одеса, # відкрити кафе харків, # відкрити кафе дніпро, # відкрити кафе запоріжжя, # відкрити кафе тернопіль, # відкрити кафе миколаїв, # відкрити кафе черкаси, # відкрити кафе україна, # відкрити кафе киів