СТАТТІ І АНАЛІТИКА

Їжа та напої – найдорожчі та найстійкіші бренди у світі за 2021 рік

Coca-Cola та Nestlé продовжують домінувати у секторі продуктів харчування та напоїв у 2021 році..

За результатами 2021 року, компанія Brand Finance опублікувала свій щорічний аналітичний звіт про вартість та стійкість брендів за поточний рік..

  • Вплив COVID-19 також, як і для багатьох інших секторів економіки, відчувається і в секторі продуктів харчування та напоїв: безалкогольні напої постраждали найбільше, сукупна вартість брендів знизилася на 6%.
  • Coca-Cola зберігає титул найдорожчого та найстійкішого бренду безалкогольних напоїв у світі, його вартість становить 33,2 мільярда доларів США, а рейтинг сили елітного бренду AAA+
  • Dr Pepper і Red Bull показують значне зростання вартості бренду – на 40% та 15% відповідно. 
  • Nestlé домінує як найцінніший і найстійкіший бренд продуктів харчування, а також може похвалитися найціннішим портфелем продуктів харчування та напоїв, випереджаючи PepsiCo та The Coca-Cola Company.
  • У молочній промисловості Yili демонструє вражаюче зростання вартості бренду на 11%, збільшивши розрив з випереджаючих його раніше, Danone, який посів на другому місці в цьому списку. 
  • Lindt – стає найдорожчим брендом шоколаду після збільшення вартості бренду на 21%.

Більшість підсекторів, зі звіту Brand Finance Food & Drink 2021, зафіксували кумулятивну втрату вартості цьогорічного бренду, як наслідок втрат за рахунок пандемії COVID-19. 

Найбільше постраждали бренди безалкогольних напоїв: загальна вартість 25 найдорожчих брендів безалкогольних напоїв у світі знизилася на 6%, зі 114,8 млрд. доларів США в 2020 році до 107,5 млрд. доларів США в 2021 році..

Загальна вартість брендів продуктів харчування та шоколаду знизилися на 4% та 3% відповідно. Єдиним підсектором у звіті, який показав свою стійкість – сектор молочної продукції, який рік у рік зберігає свою загальну вартість бренду.

Американський гігант Coca-Cola вкотре було названо найдорожчим брендом безалкогольних напоїв у світі, незважаючи на зниження вартості бренду на 13% до 33,2 млрд. доларів США. Coca-Cola впевнено випереджає свого конкурента Pepsi, зайняв 2-е місце з ціною бренду в 18,4 мільярда доларів США.

Маючи багату 129-річну історію, Coca-Cola, як і раніше, залишається найбільш споживаним газованим напоєм у світі, щодня продаючи приголомшливі 1,9 мільярда порцій у 200 країнах. Однак, як і у випадку з іншими брендами у всьому світі, материнська компанія бренду не застрахована від впливу COVID-19, і транснаціональна корпорація була змушена реструктурувати та скоротити понад 2000 робочих місць.

Nestlé з вартістю бренду 19,4 млрд доларів США, знову лідирує як найцінніший і найстійкіший бренд у світі в рейтингу Brand Finance Food. Незважаючи на пандемію, харчовий гігант третій рік поспіль демонструє органічне зростання, прибутковість та окупність інвестицій. Величезний розмір, присутність і досвід компанії в цьому секторі дозволили їй успішно адаптуватися до складних умов, що постійно змінюються..

Портфель Nestlé також є найціннішим портфелем продуктів харчування та напоїв із загальною вартістю бренду 65,6 млрд. доларів США.

Dr Pepper и Red Bull – найшвидше й другі за темпами зростання бренди безалкогольних напоїв цього року, що продемонстрували зростання вартості бренду на 40% і 15% відповідно.

Австрийська компанія Red Bull, заснована у 1987 році, відома своєю унікальною маркетинговою стратегією, яка включає екстремальні види спорту, підтримку знаменитостей, музику та багато іншого – підхід, який відрізняє бренд від інших, коли справа доходить до зв’язку зі споживачами. Все це у поєднанні з майже 8 мільярдами проданих одиниць напою лише у 2020 році дозволило бренду зміцнити свою третю позицію у рейтингу Brand Finance Soft Drinks 2021.

Lindt – лідер на ринку шоколаду вищої якості, є найдорожчим у світі брендом шоколаду, що продемонстрував вражаюче збільшення вартості бренду на 21% до 3,1 мільярда доларів США. 

Як і у випадку з іншими брендами шоколаду у всьому світі, продажі Lindt також постраждали на фоні глобальних обмежень, особливо на Великдень та Різдво. При цьому Lindt випередив своїх конкурентів, завоювавши велику частку ринку майже у всьому світі та продемонструвавши хороші результати у преміальному сегменті. 

Cadbury’s – ще один бренд шоколаду, який цього року продемонстрував зростання вартості бренду на 5% до 2,5 млрд. доларів США. Бренд належить Mondel ē z International і продається у більш ніж 30 країнах, включаючи три основні ринки – Великобританію, Австралію та Індію. До кінця 2020 року продажі шоколаду у Великій Британії зросли на 50 мільйонів фунтів стерлінгів за рік.

І знову Yili стає найдорожчим молочним брендом у світі: цього року вартість бренду зросла на 11%, до 9,6 млрд доларів США, і ще більше випередила попереднього лідера сектору Danone (зростання на 5% до 8,2 млрд доларів США) , який посів друге місце Yili також посідає друге місце після Nestlé у рейтингу Brand Finance Food 2021.

Yili займає четверте місце за вартістю портфеля молочних продуктів із загальною вартістю бренду в 9,6 млрд доларів США, що є вражаючим показником, враховуючи, що азіатські молочні бренди традиційно поступаються своїм міжнародним аналогам. Lactalis обігнала лідера минулого року, Nestlé, із сукупною вартістю бренду в 11,4 млрд. доларів США.

Десятка лідерів у звіті Brand Finance Food & Drink 2021

Всі опубліковані матеріали представлені виключно з ознайомлювальною метою, належать їх Власникам і не можуть мати будь-якого комерційного використання.