Сфера гостинності виживала як могла і судячи з фінансових показників галузі, що залишилися і знову відкриті заклади адаптуються і показують поступовий рух уперед.
Зрозуміло, що “сильніше” і “впевненіше” себе відчували і відчувають мережеві структури, які мають усі необхідні ресурси і резерви, щоб пережити кризу і розвиватися далі. І нові заклади “хлібної” експансії Дмитра Заходякіна та Аліни Косічкіної, як гриби зростаючі проекти “Бульдозер груп” від російського ресторатора Олександра Орлова, “Холдинг емоцій !FEST” Андрія Худо та заклади Дмитра Борисова, нові проекти від “Горячих перців” з Одеси, а також багатьох інших – підтверджують це.
Також у процес диверсифікації – освоєння ресторанного ринку рушили й великі промислові та інші непрофільні гравці галузі. Так, власні мережеві проекти запустили МХП, Львівський концерн “Хлібпром”, автомобільні холдинги, мережеві рітейлери та інші, які мають суттєвий фінансовий та виробничий ресурс, як для ефективного “входу”, так і для розвитку на ринку.
Активно до процесу мережевих відкриттів підключилися і обжарювачі кави, які вирішили не поділяти свою маржу з роздрібними кафе. Обжарювачі кави додають асортимент випічки та десертів, кондитери та пекарі додають каву, а продавці вин і те й інше, що стимулює низку нових відкриттів.
За підсумками трьох кварталів 2021 року, ми підготували наші аналітичні оцінки та характеристику динаміки стану ресторанного ринку в Україні та його розвитку.
Як зазначили вище, за підсумками дев’яти місяців роботи, сфера гостинності у 2021 році показує тенденцію зростання порівняно з аналогічним періодом у 2020 році, першому році пандемії. За результатами трьох кварталів 2021 року динаміка торгових надходжень ресторанного ринку має такий вигляд:
На графіку видно, що поточні торгові надходження у сегменті В2С не досягли показників 2019 року, але збільшуються та перевищили показники трьох кварталів 2020 року..
За результатами з січня по вересень 2021 року обсяг торговельних надходжень ресторанного ринку в Україні становив приблизно 19,3 млрд. грн. або близько 695,8 млн. дол., що приблизно на 6 млрд. грн. або $218,9 млн., понад 45,9% – перевищує аналогічні показники 2020 року.
І нехай, навіть з урахуванням фактичної інфляції на рівні 10%-12% з початку 2021 року та незначної зміни середньорічного курсу долара, бачимо явне зростання показників.
Тепер трохи про тенденції відкриттів цього року. Як і в 2020 році, ситуація за форматами нових проектів істотно не змінилася, а тільки “зміцнилася” і відображає бажання ринку рухатися в цьому напрямку. Понад 80% усіх нових закладів відкривалися у форматі кафе чи демократичний ресторан, чим заклади підкреслювали свою цінову доступність та привабливість для гостей незалежно від гастрономічної спрямованості та айдентики..
Загалом, ринок “живе” і розвивається незважаючи на всі перешкоди та проблеми, що не може не тішити. Бажаємо всім також не зупинятися на досягнутому і рухатися вперед. Вітаємо Вас з наступаючим Різдвом та Новим 2022 роком! Бути добру)
За даними Державної служби статистики України, Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України та аналітичних оцінок консалтингової компанії СІД-Консалтинг груп.
Придбати та завантажити повну версію аналітичного звіту “Обсяг ресторанного рынку в Україні у 2021 році“, Ви можете ТУТ >>>
Інші аналітичні звіти:
“Структура розподілу ресторанного рынку в Україні у 2021 році“, Ви можете завантажити ТУТ >>>
“Структура розподілу ресторанного рынку в Україні у 2020 році“, можно завантажити ТУТ >>>
Спеціальна “Новорічна” ціна за три аналітичних звіта за 2020 і 2021 роки складає – 2700 грн. без ПДВ.
Після реєстрації на сайті, Ви можете сформувати та завантажити рахунок для проведення оплати.