СТАТЬИ И АНАЛИТИКА

Як рекламувати свій заклад? Практичні поради та правила ефективної реклами

За роки роботи з різноманітними заклади ми перепробували десятки різноманітних рекламних каналів. Це були і класичні (дуже дорогі) інструменти на зразок реклами на радіо і білбордах. А були і куди менш очевидні, практично безкоштовні, «партизанські» прийоми.

На основі отриманого досвіду, ми виробили для себе кілька простих принципів, які дозволили нам істотно поліпшити віддачу від рекламного бюджету. Всі вони досить прості, в них немає якоїсь сакральної таємниці, але найголовніше — вони працюють. Тому, сподіваюся, вони виявляться корисними і вам.

Розраховувати економічну ефективність, а не вірити на осліп, що «реклама працює»

Далеко не кожен рекламний інструмент піддається точному виміру. Наприклад, ефективність вивіски. Інтуїтивно ми розуміємо, що вона дуже важлива, проте виміряти її ROI з достатньою точністю, не представляється можливим. Але, правильна реклама — це більшою мірою інвестиції, ніж витрати.

Спрощена схема розрахунку ефективності рекламного каналу виглядає приблизно наступним чином.

Ресторатор замовив у друкарні 3000 флаєрів за 5000 грн. і заплатив ще 2000 за їх розповсюдження по поштових скриньках в сусідніх будинках.

В результаті його заклад відвідало 50 нових гостей, які отримали обіцяний на флаєрі кави в подарунок. Загальні витрати на каву по собівартості склали 1500 грн.

Разом сума витрат на даний рекламний інструмент — 8500 грн. При цьому гості, що прийшли за флаєрами, зробили додаткові замовлення на загальну суму 15 000 грн.

При фудкості 33,3% це 10 000 грн. валового прибутку. Виходить, наш ресторатор не тільки «відбив» всі вкладені кошти, а й отримав 1500 грн. «зверху», і це не рахуючи побічних вигод. Залік!

Віддавати перевагу маловитратним інструментам просування, а не думати: «дорого — є ефективно»

Якось, в якості експерименту ми рекламували кафе по радіо. Щоб підрахувати ефективність цього інструменту, ми вставили в ролик кодове слово, за яке пообіцяли досить щедрий подарунок — будь-який десерт на вибір. Як ви думаєте, скільки людей до нас прийшло в результаті цієї акції?

Два. Ми цілий місяць крутили ролик, який привів до нас всього лише двох гостей. З тих пір це кафе ми по радіо не рекламуємо.

Проте, через пару місяців ми скористалися іншим прийомом: роздрукували 1000 флаєрів на безкоштовні напої в іншому придорожньому кафе і розвезли їх по найближчих заправкам. З 10 заправок флаєри погодилися взяти в дев’яти. Такий прийом привів близько 20 осіб. Нехай не так багато, але гроші, вкладені в друк флаєрів, ми точно «відбили».

Знати свою аудиторію, а не «стріляти з гармати по горобцях»

Чим глибше і чіткіше ви розумієте стиль життя своїх гостей — де вони бувають, що читають, в які ігри грають, хто їх кумири і герої — тим простіше вам знайти «правильну» рекламну площадку.

Не варто скуповувати ефіри на місцевому телебаченні і намагатися охопити своїм повідомленням все місто, якщо ходить до вас тільки молодь. Швидше за все, це марні вітрати. Набагато краще знайти міську групу в популярній соціальній мережі і замовити публікацію у них — тоді ваше оголошення побачать саме ті, хто вам потрібен, а коштувати це буде раз в 15 дешевше.

При складанні рекламного тексту, також варто враховувати інтереси свого гостя. Тому, ми завжди намагаємося дати привабливу пропозицію, від якої важко відмовитися.

Будь-яку рекламу ми, по можливості, прагнемо зробити корисною для гостя: подарунки, безкоштовні дегустації, цікаві інформаційні матеріали. Вони працюють значно краще, ніж банальні знижки або «приходьте до нас в кафе».

Планувати рекламний бюджет: планування витрат, замість хаотичним діям

Нажаль, дуже характерна схема: поки смажений півень не клюне, на замовлення і опрацювання реклами часу / сил / грошей катастрофічно не вистачає.

Проте, коли надходження виручки починає падати, а нові гості не дуже часто заглядають у заклад, починається «штучна паніка» і з’являється пекуче бажання якомога швидше замовити ХОЧ ЯКУСЬ рекламу. Як правило, ту саму, яку використовували вже багато разів до цього — просто за звичкою, і тому що немає часу шукати нові цікаві інструменти.

Ось, саме тому, навіть найпримітивніший, написаний на серветці план, в рази краще повного його відсутності.

Експеринтувати з рекламними майданчиками, а не зациклюватися на одному і тому ж

Як писав легендарний маркетолог Джек Траут, «відрізняйся, або помри». Якщо я відкриваю газету і бачу в ній однотипні рекламні обіцянки конкурентів, для мене це «сигнал» — або зробити принципово іншу рекламу, або не рекламуватися там зовсім.

Навіть, якщо ви вже вирахували ефективні способи реклами свого закладу, не можна розрахувати, що вони будуть такими дієвими завжди. Світ не стоїть на місці: то, що вчора відмінно працювало, сьогодні часто перестає цікавити ваших гостей. Тому, як би складно не було, потрібно бути в постійному пошуку нових, цікавих інструментів просування.

Сьогодні існує безліч місць, де можна знайти найрізноманітніші маркетингові прийоми: численні книги, журнали, інтернет. Але один з моїх улюблених джерел таких ідей — це інші бізнеси. Щодня ми проходимо повз сотні оригінальних рекламних ходів, які використовуються поза ресторанної індустрії, часом не замислюючись, що ці прийоми можна спробувати адаптувати і під свій бізнес. А найчастіше, саме так народжується ефективна реклама, до якої ніхто з конкурентів ще не додумався.

До речі, завжди закладайте у свій рекламний бюджет хоча б невелику суму для експериментів і несподівано відкритих можливостей.
Успіху Вам!